Grå lådorna på flygplatsen får sig ett lyft

Av publicerat

23 miljoner resenärer passerar Arlanda varje år och lägger sina värdesaker i en grå plastlåda i säkerhetskontrollen. Den exklusiva svenska klocktillverkaren Sjöö Sandström blir först ut på den nya reklamplatsen som är inuti dessa lådor.

Den nya kampanjen på säkerhetskontrollens lådor är ett egen initiativ från Sjöö Sandström som länge letat efter nya vägar att nå ut till affärsresenärer.

– Vi strävar ständigt efter att hitta innovativa sätt att marknadsföra och idén med säkerhetskontrollens lådor kändes som ett nytänkande och hittills obeprövat koncept. Klockbranschen är ofta förknippad med traditionella tidningsannonser och detta blir verkligen något annorlunda, säger Kristofer Johansson, partner på Sjöö Sandström.

Kampanjen är en unik reklamplacering som Swedavia inte haft på Arlanda tidigare och syns på insidan av drygt 2 300 grå plastlådor.

– Ofta lägger man ifrån sig sina mest värdefulla tillhörigheter i plastlådan vid säkerhetskontrollen som plånbok, nycklar, dator, mobiltelefon och såklart armbandsklockan. På så vis kommer vi nära kundens hjärta och påminner också om att inte glömma det allra viktigaste, säger Kristofer Johansson.