Joel Kinnaman i ny reklamkampanj för Volvo V60

Av publicerat
Volvo-Joel_Kinnaman

Snart väntar en spännande världspremiär för Volvos reklam som visar upp nya Volvo V60. Bland de medverkande märks flera kända ansikten, inte minst svenske Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman som sedan genombrottet 2010 blivit en av Sveriges mest framstående skådespelare. Medverkar gör också frun Cleo som är en internationellt erkänd tatuerare.

Kampanjen består av en serie känslosamma kortfilmer där verkliga familjer medverkar i personliga situationer. Filmen visas första gången lördagen den 9 juni.

– Detta är ingen traditionell familjekampanj. På sätt och vis är det upp till var och en att bestämma vilka man räknar som sin familj. Med kampanjen vill vi säga att oavsett vem du är och vem du valt att leva ditt liv med, så skyddar Volvo det som är viktigt för dig, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

– För mig representerar Volvo starka skandinaviska värderingar. Det är något jag verkligen kan identifiera mig med, och jag relaterar till tanken att familjen är så mycket mer än dina närmaste släktingar. Nu mer än någonsin tror jag att vi behöver den känslan av gemenskap, säger Joel Kinnaman.