Skandinavisk design på allt från väskor till bilar – i Milano

Av publicerat

Volvo Cars utmanar det sätt som nya bilar traditionellt sätt visas på med lanseringen av sin nya kompakta premium SUV. Istället för att premiärvisa bilen på en stor och anonym bilsalong, vänder sig Volvo Cars till världens modehuvudstad Milano. Nya Volvo XC40 introduceras med lanseringen av en skandinavisk designbutik, mitt i hjärtat av Milano.

80 hours Milan c/o Volvo Cars kommer att visa upp 40 av de mest intressanta varumärkena inom modern skandinavisk design. Teenage Engineering, POC, Front, Monica Förster, John Sterner för att nämna några. Respektive varumärke kommer att ha med varsin noga utvald produkt – allt från skandinaviskt mode till inredning och teknik. Volvo Cars kommer att introducera sin nya XC40, som kommer att visas upp för en global publik för första gången. Alla produkterna kommer att finnas tillgängliga för att köpa i butiken – inklusive bilen!

Volvo menar att XC40 kommer att bli den mest uttrycksfulla modellen i Volvo Cars modellportfölj. Den kommer bidra med individualitet och lekfullhet till segmentet.

80 Hours Milan c/0 Volvo Cars öppnar för inbjudna gäster den 21 september, och kommer att vara öppen för publik under tre dagar i rad under Milan Fashion Week.

 

Kommentarer
Relaterade artiklar