Tänk annorlunda med Zlatan

Av publicerat

Det nya samarbetet mellan Volvo och Zlatan Ibrahimović går återigen under parollen ”Made By Sweden”. I kampanjen för Volvo V90 möter vi Zlatan i hans hemstad Paris under förberedelserna inför Europas stora fotbollsfest i sommar.

– Jag är glad över att jobba tillsammans med Volvo Cars igen. Jag har sett de nya bilarna, jag har kört och testat dem. Och jag tycker de är fantastiska, säger Zlatan Ibrahimović.

Kampanjen visar betydelsen av att våga tänka annorlunda och vara trogen sina värderingar. Musiken är skriven av den världsberömde kompositören Hans Zimmer.

– Här finns många likheter mellan Zlatan och Volvo. Volvo V90 markerar en viktig milstolpe i Volvos transformation. Den visar det fokus Volvo har inom områden som design, hög säkerhet och smart funktionalitet. Vårt svenska arv har givit oss en särställning och gjort att vi känner en styrka i att gå vår egen väg. Vi har inte kommit hit genom att göra som alla andra, säger Per Carleö på Volvo Car Sverige.